skip to Main Content

Het herstelproces van uw auto bestaat uit een aantal stappen die we hieronder kort zullen beschrijven.

Start van de reparatie

We zullen met de reparatie gaan beginnen als we een akkoord hebben bereikt over de kostenbegroting die gemaakt is met de betalende partij.
Dit kan u zijn als eigenaar van de auto maar ook bijvoorbeeld een
verzekeringsmaatschappij.

Demontage

We gaan beginnen met het demonteren van de beschadigde delen en de te spuiten delen.

Onderdelen bestellen

Sommige onderdelen zijn te zwaar beschadigd dat het beter / goedkoper is om hier een nieuw onderdeel voor te kopen.

Nieuwe onderdelen kunnen gekocht worden bij de officiële merkdealer maar kunnen ook imitatie onderdelen zijn of 2e hands onderdelen van een auto demontage bedrijf.

In deze prijzen zitten soms grote verschillen en dit kan dus zeer voordelig zijn voor uw portemonnee.

Richten

Het kan zijn dat uw auto een flinke schade heeft opgelopen, dan moet de auto gericht worden. De auto gaat dan op een soort brug met vaste maten voor het chassis die zijn voorgeschreven door de fabriek, voor elk soort merk en type auto zijn dit weer andere maten. Met een grote hefboom wordt dan het chassis weer op de juiste maten gezet.

Plaatwerk/grof voorbewerken

Hier worden de beschadigde delen uitgedeukt, gelast en grof geschuurd en geplamuurd.

Voorbewerking

Hier wordt de laatste hand gelegd aan de behandelde onderdelen die van de plaatwerkerij af komen. De onderdelen worden nageplamuurd en fijn geschuurd, afgeplakt en in de grondverf gespoten.

Als de grondverf droog is wordt deze uitgeschuurd en de auto en de onderdelen  worden helemaal vet vrij gemaakt en afgeplakt zodat deze de spuitcabine in kunnen.

Kleurmakerij

Aan de hand van de kleurcodes in de auto worden de bijbehorende stalen opgezocht in de computer. Op basis van het bijbehorende recept wordt de kleur gemengd met behulp van de mengmachine.

Spuiterij

De spuiter brengt in de spuitcabine de verf zeer zorgvuldig in fases aan.
Als de auto gespoten is, gaat de spuitcabine op ‘stoken’. Dit wil zeggen dat de cabine wordt verhit to zo’n 60 graden zodat de lak goed droogt.
Soms worden kleinere delen gedroogd met een infrarood lamp.

Montage / kwaliteitscontrole

Als de auto uit de spuiterij komt, wordt de auto weer zorgvuldig in elkaar gezet en de nieuwe onderdelen worden tegen roest behandeld.
Tijdens het monteren wordt de auto goed gecontroleerd op oneffenheden en / of andere problemen.

Wassen en afleveren

De auto wordt grondig gereinigd van binnen en buiten.
De klant wordt gebeld en de auto kan weer veilig en als nieuw de weg op.

Back To Top
Chat openen
Wilt u een schade doorgeven?